Az ajánlat létrehozásakor a Kiszállítási módok pontnál ki tudod választani a Foxpost vagy Packeta szállítást.
Ha bármelyiket bejelölöd (vagy akár mindkettőt), akkor a vevőd online bankkártyával ki tudja fizetni a terméket,
illetve átvételi pontra történő szállítást tud kérni.
Ha érkezett vevőd az eladó termékedre, akkor arról rögtön értesítünk, hogy el tudd vinni a csomagot a
hozzád legközelebbi Foxpost automatába vagy Packeta csomagfeladási pontra, attól függően hogy a vevőd melyik szállítási módot választotta ki.
Amint a vevőd visszajelez, hogy rendben megkapta a terméket, egy kiutalási kérelmet hozunk létre automatikuas, ami egy gyors ellenőrzést követően
már utalódik is az összeg az általad megadott kifizetési helyre. Ennyire egyszerű a folyamat, ráadásul eladóként ez teljesen ingyenes.
A Megrendelhető termék funkció jelenleg maximum 50.000 Ft értékű termékekig elérhető.
Hirdetések
Ha az ajánlat létrehozásánál nem kapcsolod be valamelyik kiszállítási módot, akkor neked kell egyeztetned a vevőddel a szállításról és a fizetésről.
A hirdetés feladásánál ugyanúgy be tudod mutatni az eladó termékedet.
Hogyan történik az eladások ellenértékének a kifizetése a Építőanyag Turin?
A Építőanyag Turin történő kifizetéshez a Barion rendszerét használjuk. Ez a biztonságos megoldás azért szükséges,
hogy a bankszámla adataidat egy minősített pénzügyi szolgáltató tárolja és kezelje. Ahhoz, hogy ki tudjuk számodra
fizetni az eladásaid ellenértékét, először egy regisztráció szükséges a Barion rendszerébe, amit itt tudsz megtenni.
A regisztráció után add meg a Építőanyag Turi Pénztárcádban a kifizetési azonosítódat, ami a Barionnál használt email címed.
Amint sikeresen lezárult az eladásod, automatikusan létrehozunk egy kifizetési kérelmet, majd egy rövid ellenőrzést követően már utalódik is az összeg az általad megadott Barion pénztárcába.
Hogyan adhatok fel hirdetést a Építőanyag Turin?
A Hirdetésfeladás lépései
Amennyiben még nem regisztráltál, a Regisztráció menüpont alatt ezt meg kell tenned, hogy fel hirdetést tudj feladni a Építőanyag Turin.
Amennyiben már regisztráltál, viszont nem jelentkeztél még be, a Bejelentkezés menüpont-ra kattintva a regisztrált adataiddal jelentkezz be a hirdetés feladáshoz.
Belépés után a Hirdetés feladás menüpontban válaszd ki a kategóriát, amelybe a hirdetésed tartozik
Töltsd ki a megjelenítendő adatokat
Kattints a "Hirdetés feladása" gombra
Milyen szabályok vonatkoznak a hirdetésekre?
Az oldalon csak magánszemélyek, és csak használt termékeket hirdethetnek. Kérjük, hogy csak olyan terméket hirdess
meg, ami még valóban használható. Használt terméknek számítanak azok az igen újszerű termékek is, amelyeket magánszemély
vásárolt újonnan, de nem használta.
A Építőanyag Turi egy megmaradt építőanyagok számára készült hirdetési oldal, ahol csak ehhez a témához tartózó hirdetéseket lehet feladni. A hirdetési
kategóriák pontosabban definiálják, hogy milyen termékek hirdethetőek az oldalon.
Egy hirdetésben csak egy terméket lehet hirdetni. Kivételt képeznek ezalól azok a hirdetések, amikor valamit csomagban,
egyben szeretnél eladni, de fizikailag több terméket tartalmaznak.
Ha cserélni szeretnél, akkor csak azt hirdetheted megfelelő kategóriában, amit cserélnél, nem amire cserélnél, illetve
az amire cserélnél terméknek is az oldal témájához kell kapcsolódnia.
A hirdetéseknél nem lehet információ kérő "hirdetéseket" feladni. Példaként a mi a véleményetek xy bicikliről "hirdetés"
nem megengedett.
Egy terméket kizárólag egy kategóriába lehet feladni, duplikált hirdetés nem megengedett.
A hirdetés elnevezésnél kizárólag a termékre vonatkozó elnevezést lehet megadni. Példaként a "hétvégéig akciós" elnevezés
nem megengedett.
Figyelj a termék leírására és fotózására, hogy a lehető legvalósághűbben mutassa be a termék állapotát. Ez segít elkerülni
a későbbi vitás kérdéseket.
Mi történik a nem szabályos hirdetésekkel/hirdetőkkel?
Azon célból, hogy az oldal tartalmát tisztán tartsuk és a tematikát megőrzzük, a hirdetéseket moderáljuk.
Minden olyan hirdetést, ami nem felel meg a hirdetésekre vonatkozó szabályoknak, ott fenntartjuk a jogot a moderálásra.
Amennyiben egy felhasználónál egy adott hirdetést többször kell moderálnunk vagy több alkalommal kell
adott felhasználótól hirdetéseket moderálni, ott fenntartjuk a jogot a felhasználói fiók felfüggesztésére.
Mit jelent a hirdetés kiemelés és mennyibe kerül?
A hirdetés kiemelése a rendezett listázások találatainak elejére sorolja a kiemelt hirdetést
mindegyik rendezési esetben, és speciális megjelenítést biztosít a hirdetésnek a nem kiemelt hirdetésekhez képest.
Amennyiben egy adott találati lista több kiemelt hirdetést is tartalmaz,
akkor a kiemelt hirdetések között is a kiválasztott rendezés lesz alkalmazva.
A hirdetés kiemelése 500 Forintba kerül, és két hétre biztosítja a kiemelést. Miután lejárt, újra meg lehet vásárolni.
A kiemelés kifizetése online, bankkártyával történik.
Mit tehetek azért eladóként, hogy minél biztonságosabb legyen a tranzakció?
A Építőanyag Turi két fő módozatot nyújt a termékek adásvételére. Nem megrendelhető termékek esetében a szállításról
és fizetésről vevőnek és eladónak egymás között kell megállapodnia, az adásvételi folyamatra a Építőanyag Turinek nincs rálátása.
Megrendelhető termékek esetén a szállítás és a fizetési is a Építőanyag Turi platformja segítségével történik, így ez egy
biztonságosabb adásvételi mód a nem megrendelhető termékek adásvételéhez képest.
Eladóként a hirdetésfeladási folyamatnál dönthetsz arról, hogy a hirdetésed megrendelhető vagy nem megrendelhető legyen.
vevőid a hirdetések megtekintésekor láthatják, hogy melyek azok a hirdetések, amelyek megrendelhetők.
Amennyiben úgy döntesz, hogy nem megrendelhető hirdetéssel bonyolítasz adásvételt, az alábbi tanácsokat adjuk.
A legbiztonságosabb tranzakció mind vevői, mind eladó oldalról a személyes átadás és készpénzes vagy azonnali
utalásos fizetés. Leginkább ezt a módot javasoljuk a tranzakcióra. Ha nincs lehetőség a személyes átadásra,
akkor a következő dolgokra figyelj:
Eladóként megkeresések fognak érkezni a hirdetésedre. Sajnos globális webes probléma, hogy hirdetésekre
érkezhetnek csaló megkeresések, elsődlegesen üzenetek (email, sms, messenger üzenet) formájában. A csaló
megkeresések jellemzője, hogy:
nem tökéletes magyarsággal írják az üzenetet
angol nyelven írják az üzenetet
megpróbálnak valamilyen további adatot kérni
hihetetlenül magas összeget kínálnak az eladó termékért
hamis utalási bizonylatot küldenek
megpróbálnak rávenni a termék előre elküldéséhez a későbbi fizetés ígéretével
külföldre szeretnék postáztatni a terméket
Ha bármelyik pontot észleled a fentiek közül, akkor egyszerűen csak hagyd figyelmen kívül a megkeresést, ne válaszolj rá!
Leginkább egy telefonos beszélgetés során tudod ellenőrizni a potenciális vevőt, de több üzenet váltása is segíthet
a másik fél ellenőrzésére.
Milyen méretű csomagok szállíthatóak Foxpost automatába?
Foxpost automatás szállításhoz legfeljebb 25 kg súlyú csomagok adhatók fel, amelynek maximális mérete 60cm x 36cm x 61cm.
További információkért kattints ide.
Milyen méretű csomagok szállíthatóak Packeta átvételi pontokra?
Packeta átvételi pontokra történő szállításhoz legfeljebb 5 kg súlyú csomagok adhatók fel, amelynek leghosszabb oldala
legfeljebb 70 cm, az oldalainak összege pedig maximum 120 cm lehet. A csomag legkisebb lehetséges mérete: 10×7×1 cm.
További információkért kattints ide.
Hogyan tudom feladni az eladott csomagomat Foxposttal?
Az eladott csomagodat bármelyik Foxpost automatában fel tudod adni a rendelés visszaigazoló emailben kapott kóddal.
A Foxpost automatán válaszd a "Csomagküldés - Feladási kóddal" opciót. Add meg a kódod és a mérettábla segítségével válassz fiókot a csomagodnak.
A csomagot tedd az automatikusan kinyíló rekeszbe, majd csukd be az ajtót.
Az automaták elhelyezkedését a Foxpost Automata Keresőben találod.
Hogyan tudom feladni az eladott csomagomat Packetával?
Az eladott csomagodat bármelyik Packeta Feladóhelyen (fontos, hogy nem Z-Box automatában) fel tudod adni a rendelés visszaigazoló emailben kapott kóddal.
Az átvevőhelyen csak megadod a kódot a visszaigazoló emailből, és átadod a csomagot az ügyintézőnek.
Az átvevőhelyek elhelyezkedését a Packeta Átvevőhely Keresőben találod.
Hogyan szerkeszthetem a hirdetésem?
Az aktív hirdetéseidet bármikor szerkesztheted, ha a hirdetésedet szerkeszteni szeretnéd, akkor a következő lépéseket kell megtenned:
Az archiválni kívánt hirdetésnél kattints a "Archiválás" gombra
Megjelenik az alábbi megerősítő üzenet: "Biztosan archiválni akarod ezt a hirdetést?"
Az "OK" gombra katintva a hirdetésed archiválásra kerül, azaz nem lesz látható a többi felhasználó számára.
Mi történik akkor, ha a vevőm nem veszi át a csomagot?
Azután, hogy a csomagod megérkezik a cél automatába, öt napja van a vevődnek átvenni a csomagot. Abban az esetben, ha
nem veszi át az öt napot követően, akkor számodra díjtalanul visszaszállításra kerül a csomagfeladási pontra.
Nézd meg a legfrissebb hirdetéseket, használd a kategóriákat
vagy keress a részletes keresővel, hogy áttekintsd a kínálatot. A kínálatban Megrendelhető Termékeket
és Hirdetéseket fogsz találni, ami az alábbiakat jelenti:
Megrendelhető Termék
Ha az ajánlatok listázásánál a Kosár ikont látod, akkor ebben olyan eladó terméket találsz,
amit azonnal online meg tudsz venni. Egy gyors bankkártyás fizetés után kiválaszthatod,
hogy melyik átvételi pontra kéred a termékedet (szállítási szolgáltatóink a Foxpost és a Packeta). Miután átvetted a terméket és visszajelzel,
hogy minden rendben az eladó termékkel, az eladó csak ekkora kapja meg az általad kifizetett összeget.
Így biztosított a biztonságos tranzakció. A szolgáltatás ára 990 Ft, továbbá 300 Ft vagy a termék árának 4%-a (amelyik a magasabb), amiért az alábbiakat kapod:
Termék szállítása a kiválasztott átvételi pontra
Bankkártyás fizetés, amit csak a jóváhagyásod után adunk az eladónak
A megrendelt eladó termékkel kapcsolatos probléma esetén támogatást nyújtunk a megoldáshoz
Amennyiben további részletekre vagy kíváncsi, kattints ide.
Hirdetések
A további ajánlatok Hirdetések, ahol ugyanúgy látod a Hirdető eladó termékét, viszont fel kell venned vele a kapcsolatot
és nektek kell egyeztetnetek a fizetésről és szállításról. Amennyiben további részletekre vagy kíváncsi, kattints ide.
Hogyan rendelhetek meg egy terméket a kívánt átvételi pontra?
Regisztráció
Amennyiben még nem regisztráltál, akkor a Regisztráció menüpont alatt ezt meg kell tenned, hogy a Építőanyag Turin vásárolj.
Bejelentkezés
Amennyiben már regisztráltál, viszont nem jelentkeztél be, a Bejelentkezés menüpont-ra kattintva a regisztrált adataiddal jelentkezz be a vásárláshoz.
Termék kiválasztása és megrendelés
A Hirdetések menüpont alatt válaszd ki a kívánt terméket.
A kiválasztott termék oldalán található információk között szerepel a hirdető által megadott leírás, képek, ár és további részletek, amelyek segítenek neked jobban megismerni a terméket.
Amennyiben a termék megfelelő, akkor a termék oldalán található "Megrendelem" gombra kattintva továbblépsz a adatok ellenőrzése és szállítási pont kiválasztása felületre.
Amennyiben nem jelenik meg a "Megrendelem" gomb, kérdezd meg az eladót, hogy engedélyezte-e az elérhető szállítási módot – ezzel biztosíthatja, hogy személyes találkozás nélkül megvásárold a terméket, és bankkártyás fizetéssel rendezd a tranzakciót.
Adatok ellenőrzése és szállítási pont kiválasztása
A Megrendelés felületen ellenőrizheted a megrendelni kívánt terméket és a fizetendő összeget.
Mielőtt továbblépsz a fizetéshez:
Ellenőrizd a neved.
Válaszd ki a szállítási pontot, ahol átveheted a terméket.
Ellenőrizd a megrendelés adatait.
Megrendelés véglegesítése és fizetés
A "Tovább a fizetésre" gombra kattintva átirányításra kerülsz a Barion rendszer fizetési felületre, ahol a megrendelésedet kártyás fizetéssel tudod kifizetni.
Amennyiben szeretnél többet megtudni a Barion rendszerről, itt megteheted.
Vásárlás visszaigazolása
A fizetés sikeres teljesítése után rendszerünk atirányít a sikeres fizetés oldalra, ahol részletesen tájékoztatunk a következő pontokban leírtakról.
A vásárlásról egy visszaigazoló emailt is kapsz, ahol láthatod a vásárlás részleteit.
A termék átvétele
Az eladónak 5 napja van a termék feladására, a termék feladásáról emailben értesítést kapsz.
A kézbesítés általában 5–7 munkanapot vesz igénybe. Akkor se aggódj, ha tovább tart, a megrendelés állapotát követni tudod a Rendeléseim menüpont alatt.
A termék átvételéhez szükséges a termék feladásáról kapott visszaigazoló emailben található egyedi kód, amelyet az átvételi ponton kell megadnod.
Megérkezett termék visszaigazolása
Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy biztosítsuk hogy a megrendelésed minden tekintetben megfelel az elvárásaidnak.
A termék átvétele után, kérjük, vedd figyelembe az alábbiakat:
Ellenőrizd a termék állapotát, hogy megfelel a termékleírásban megfogalmazottaknak.
Kérjük, hogy az termék kézhezvételét követően azonnal ellenőrizd a termékeket, hogy ne maradj le a jóváhagyás vagy elutasítás lehetőségéről.
A rendelés jóváhagyására 3 napod van, ezt követően a rendszer automatikusan jóváhagyja.
Elfogadás
Amennyiben elégedett vagy a megrendelt termékekkel és mindent a leírásnak megfelelően találsz, kérjük, hogy a Rendeléseim menüpont alatt az "Elfogadás" gombra kattintva erősítsd meg a rendelésed.
Ezt követően a tranzakció befejeződik, és a termék ára az eladóhoz kerül.
Elutasítás
Amennyiben a megrendelt termékkel bármilyen problémát észlelsz, kérjük, hogy a Rendeléseim menüpont alatt az "Elutasítás" gombra kattintva jelezd a problémát.
Ezt követően kivizsgáljuk az esetet, és amennyiben úgy ítéljük, visszatérítjük az összeget.
Mi történik akkor, ha a termék, amit kaptam, nem megfelelő?
Amennyiben a megrendelt termék átvételét követően észleled, hogy a nem a megfelelő terméket kaptad,
vagy nem olyan állapotban, mint amiről a leírás szólt, akkor tudod kihasználni az előnyt, hogy a Építőanyag Turin vásároltál.
A rendelés átvételét követően 3 napod van jelezni a problémádat. Ehhez a Rendeléseim menüpont alatt az "Elutasítás" gombra kell kattintanod.
Ezt követően kivizsgáljuk az esetet, és amennyiben úgy ítéljük meg, hogy tényleg nem a megfelelő terméket, vagy nem a meghirdetett állapotban lévő terméket kaptál,
visszatérítjük a termék árát.
Hogyan vásárolhatok meg egy terméket egyéni egyeztetés alapján?
Az eladóval egyéni egyeztetés alapján történő vásárlás lépései
Regisztráció
Amennyiben még nem regisztráltál, a Regisztráció menüpont alatt ezt meg kell tenned, hogy a Építőanyag Turin vásárolj.
Bejelentkezés
Amennyiben már regisztráltál, viszont nem jelentkeztél be, a Bejelentkezés menüpont-ra kattintva a regisztrált adataiddal jelentkezz be a vásárláshoz.
Termék kiválasztása
A Hirdetések menüpont alatt válaszd ki a kívánt terméket.
A kiválasztott termék oldalán található információk között szerepel a hirdető által megadott leírás, képek, ár és további részletek, amelyek segítenek neked jobban megismerni a terméket.
Kapcsolatfelvétel az eladóval
Lépj kapcsolatba az eladóval az üzenetküldési funckió használatával, hogy avásárlásodat egyeztethesd vele, például az átvételi helyet.
Egyeztetés és Megállapodás
Egyeztess az eladóval a megrendelés részleteiről. Állapodjatok meg az időpontban és a helyszínen, ahol a tranzakció megtörténik.
Termék fizetése és átvétele
A megbeszélt időpontban vedd át a terméket az eladótól.
Mit tehetek azért vevőként, hogy minél biztonságosabb legyen a tranzakció?
A Építőanyag Turi két fő módozatot nyújt a termékek adásvételére. Nem megrendelhető termékek esetében a szállításról
és fizetésről vevőnek és eladónak egymás között kell megállapodnia, az adásvételi folyamatra a Építőanyag Turinek nincs rálátása.
Megrendelhető termékek esetén a szállítás és a fizetési is a Építőanyag Turi platformja segítségével történik, így ez egy
biztonságosabb adásvételi mód a nem megrendelhető termékek adásvételéhez képest.
Vevőként a hirdetések megtekintésekor láthatod, hogy melyek azok a hirdetések, amelyek megrendelhetők. Amennyiben
úgy döntesz, hogy nem megrendelhető hirdetéssel bonyolítasz adásvételt, az alábbi tanácsokat adjuk.
A legbiztonságosabb tranzakció mind vevői, mind eladó oldalról a személyes átadás és készpénzes vagy azonnali
utalásos fizetés. Leginkább ezt a módot javasoljuk a tranzakcióra. Ha nincs lehetőség a személyes átadásra,
akkor a következő dolgokra figyelj:
Vevői oldalról érdemes a hirdetésről képernyőfotókat készíteni, ami tartalmazza a leírást, illetve a hirdetés képeit.
Ezzel látható biztosan a hirdetés törlését követően is, hogy az eladó milyen paraméterekkel hirdette a terméket.
Ha az eladó termék leírása tisztázásra szorul, akkor azt érdemes írásban megtenni, így visszamenőleg is láthatóak
lesznek azok az információk, amiket az eladó megadott a termékről. Ha esetleg telefonon beszélsz az eladóval,
akkor utána egy üzenetben írd le a megbeszélteket, amiket ő visszaigazol.
Javasoljuk, hogy olyan fizetési módot válassz, amikor a termék megérkezik hozzd.
Ha netán mégis megtörtént a baj, a partnerrel nem lehet tisztázni az esetet és így csalás áldozatává váltál,
akkor rendőrségi feljelentést kell tenni az ügyben. Szükség esetén mi is együttműködünk a hatóságokkal az
eredményes nyomozás érdekében
Hogyan működik a bankkártyás fizetési folyamat?
Bankkártyás tranzakciódat a Barion fizetési platform segítségével hajtjuk végre, amely egy megbízható és biztonságos
fizetési módszer. Az adataid biztonságban vannak, amennyiben többet szeretnél megtudni erről, olvasd el a Barion
Adatvédelmi tájékoztatóját.
A hirdetések böngészése közben nem jelennek meg a képek, mi ennek az oka?
A hirdetés blokkoló/adblocker blokkolja a hirdetésekhez kapcsolódó képek megjelenítését. Add hozzá
kivételnek a epitoanyagturi.hu domaint, és láthatóak lesznek a képek.
Most regisztráltam, de le van tiltva a felhasználóm. Mit tudok tenni?
A regisztrációt követően kapsz egy emailt, amiben megtalálható a regisztrációt megerősítő link.
Erre rá kell kattintani, mert felhasználód így lesz aktív. Elképzelhető, hogy levelezőrendszered a
visszaigazoló emailt a spam/promóciók mappában helyezte el és itt fogod a visszaigazoló emailt megtalálni.
Miért nem kaptam meg az új jelszót, amit igényeltem?
Levelezőrendszered az emailt a spam/promóciók mappában helyezte el és itt fogod az emailt megtalálni,
amiben megtalálod új jelszavad. Ne feledd az első belépést kővetően ezt a jelszót megváltoztatni,
hogy felhasználód a lehető legnagyobb biztonságban legyen.
Hogyan szerkeszthetem a felhasználói adataimat?
Ha a felhasználói adataid szerkeszteni szeretnéd, akkor a következő lépéseket kell megtenned:
A felhasználói adataid szerkesztéséhez kattints a felhasználónevedre a képernyő jobb felső sarkában, majd kattints az Adataim módosítása menüpontra
Az adatok módosítása oldalon módosíthatod a felhasználódhoz tartozó adatokat, majd a "Mentés" gombra kattintva tudod elmenteni a módosításokat.
Az Építőanyag Turi egy közösségi piactér magánszemélyek megmaradt építőanyagainkat az árusítására, amely egyszerű és megbízható módon köti össze az eladót és a vevőt. Online bankkártyás fizetéssel és csomagautomatába történő szállítással teszi ezt biztonságossá és kényelmessé. Az Építőanyag Turin a vásárlási élmény van a fókuszban, de a háttérben a környezetvédelem is hajt minket. Jól tudjuk, hogy az újrahasznosításnál az újrahasználás még környezetbarátabb, és az Építőanyag Turi a használt termékek számára tud biztosítani egy új életet.
Kik üzemeltetik a Építőanyag Turit?
A Építőanyag Turi mögött álló csapat több, mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik online piacterek
működtetése terén. Jelenleg a DJ Börzét, a ZenészBörzét és a Picikét üzemeltetjük. Az oldalak üzemeltetése mellett több cégnél is megfordultunk
alkalmazottként, mint a Prezi és az Amazon. Az itt szerzett tapasztalatainkkal fogjuk a használt
termékek adásvételét kényelmessé és megbízhatóvá tenni.
Mit tudok tenni, ha további kérdésem van?
Szívesen segítünk, hogy eligazodj a Építőanyag Turi használatában. Folyamatosan fejlesztjük
a Tudásbázisunkat, ahol most is sok kérdésre találsz választ, de bármikor
írhatsz nekünk Messengeren vagy emailben az [email protected] címre
és mielőbb válaszolunk.